Råttan i pizzan

Ni har väl någon gång hört skrönan "råttan i pizzan"? Eller någon liknande händelse som kanske lite för många verkar ha varit med om... alltid är det någons kusins morfars syster eller nåt som varit med om samma sak som din bekantings frisörs dotter. Samma absurda händelse. Och nu fattar jag hur sånt här uppstår!!...

För, igår berättade jag för Bobban att min mammas arbetskamrats kusins son blev knivskuren och dog för ett par dagar sedan. I morse när vi åt frukost sa han:
- Vet du, min mammas arbetskramrats kusins son dog för ett tag sedan av att nån knivhögg honom!
Jag vart som arg, "driver du? det där sa JAG!" och Robert blev förvirrad över min reaktion. Haha det visade sig att han TRODDE att han hört det från någon annanstans!

Sen så har vi ju klassikern:
En yngling går in på ett café (oftast Stigs) och tänker köpa en chokladboll. Personen ser att expediten bakom disken är mörkhyad, och börjar tänka "nu får jag INTE säga negerboll, INTE negerboll, INTE negerboll..." Väl framme vid kassan får personen ur sig: "en chokladneger, tack!" Och så blir det jääättepinsamt och hemskt...

Grejen är bara den att det här ska ha hänt min förra parallellklasskompis bekanting, men även Bobbans kompis kusin, och även Tobbe berättade samma story för ett tag sedan. Sammanträffande? Tror starkt på att alla omedvetet snor varandras berättelser. Men det är som kul. :D

Kan rekommendera boken Råttan i pizzan, finns massor med hemska berättelser som hänt "väldigt många"...;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0