Recept - Bounty

Nu bjuder jag på Bounty. =) Och det är världens enklaste recept!


1 påse kokosimage231
3 dl florsocker
4 msk smält smör
4 msk grädde (ovispad ofc)


Senare kommer du även behöva
1 kaka ljus blockchoklad.


Men först, ta de fyra förstnämda ingredienserna och blanda dem samman i en bunke. Jag brukar göra det med händerna eftersom jag inte tror att vispar fixar detta, så det är nog bäst att göra så...:) Sen rullar man bollar av kladdet, ställer dem på ett fat och in i frysen. Vet inte riktigt hur länge de ska vara där, men en halvtimma borde räcka. :)

Sen ska man smälta blockchokladen! Igår la jag ner kakan i en porslinsskål och in i micron, det funkade perfekt! Men man måste passa tiden annars bränns det och luktar blä. :| Sen är det bara att rulla de vita bollarna i chokladen! Och ställa dem på fatet igen. Nu kommer bollarna reagera på den varma chokladen, så det kommer sippra ut lite "spottliknande" vätska... men det är ingenting att vara rädd för! =) Just ignore it. In i frysen igen, behövs inte så länge, kanske en kvart eller nåt. Sen är det bara att äta! =)



Varsågod, smaklig candy! :D

Kommentarer
Postat av: Amanda

Såg väldigt gott ut så jag snodde receptet, hehe:)

2008-02-15 @ 18:55:34
URL: http://amandasladolcevita.blogg.se
Postat av: Amanda

Självklart, dumt gjort av mig, nu har jag lagt en länk, tyckte du berättade så bra ju, men visst jag kunde ju skrivit om lite:) men tack så jättemkt ändå:D

2008-02-15 @ 22:08:25
URL: http://amandasladolcevita.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0