2009

Skriver i all hast mitt sista inlägg för detta decennium medan de andra sitter och spelar monopol. Vi är fyra par som har ätit underbar bordsgrills-mat plus glass och fruktcocktail samt shottat en del. Hade tänk göra - som så många andra - en liten summering av mitt 2009. Bara de "största" grejerna så det går fort.

Fick världens sämsta start, då jag i fem månader mådde så sjukt dåligt. Men under den här tiden hände det ändå några bra saker, såsom konsert-arbetet tillsammans med klassen, Smillas ankomst, Espri-resan till Venedig, balen och såklart studenten. De är de saker jag verkligen kommer minnas och vara glad över. Fyllde ju 19 också vilket jag aldrig heller kommer glömma, tyvärr. Ja jag grinade nu vet ni. Sommaren var grym, nog för att jag kanske spenderade halva den på Bingon men det minns jag knappt så det känns som att jag bara gjorde en massa andra roliga grejer istället. Kanske låter tragiskt, men alla fester var ju det bästa. Stadsfesten säger jag bara, kommer nog aldrig ha lika roligt som jag hade då, det var KUNG. Tusentals promenader med Smilla då det var som varmast. Trästocks. Grekland. Under hösten fick jag jobba ganska intensivt ett tag, sen tog det slut. Kräftfest. Halloween. Lucia-truppen. Klippte av det långa hår jag alltid haft. Ariel dök upp. Det har varit bra på senaste!

Jag önskar att mitt minne inte var så kvaddat, vet att jag gjort en massa bra saker utöver detta men nu får det vara bra. Jag känner i alla fall att jag tagit ett litet kliv under det här året, jag kanske inte ser ut att ha kommit någon vart men jag har nog blivit lyckligare. Jag försöker tänka positivt även om jag innerst inne känner hur fejk det är, men jag verkar ändå gå på det. Det har blivit bättre! Och jag är inte lika arg längre. Nu kommer ett nytt år med fler chanser som jag ska ta vara på. Inte se bakåt eller framåt, nu är nu och det är det som gäller.

Gott nytt år, gör det till något bra!

























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0