Time for a change

Hello. Som en del av er märkt så har det blivit väldigt glest mellan inläggen på sistone, och mindre lär det tyvärr bli. Vet inte om det bara är för att jag tappat suget eller för att jag börjat inse vikten av ett privatliv. Jag har känt av, sedan jag började på Subway faktiskt, att det är lite oroligt när en massa folk som inte jag har en aning om vilka de är "känner" mig. Missförstå mig inte, jag älskar mitt jobb och jag älskar verkligen att träffa kunder men utanför jobbet vill man väl ha sitt. Inte för att det har med jobbet att göra egentligen, men där ser man mer konkret hur okänt folk bildar en uppfattning om en utifrån vad de ser av mig under den lilla tiden vi spenderar mitt emot varandra.

Och det är där dessa tankar om bloggen kommer in. Varför ska folk fritt få läsa om allt jag gör och varför ger jag dem möjligheten att veta allt om mig och mitt liv, bilda en egen uppfattning av mig och kanske rent av döma mig utifrån en simpel TEXT jag skriver? Där man missar både betoningar, ironi och egentligen alla små saker som gör just mig till mig. Samtidigt som jag inte vet något alls om de som läser.

Jag vill inte ha en smal "cyber-relation", inte med någon. Att träffas på riktigt, våga prata eller bara hälsa på stan är så mycket mer värt och jag tycker det är synd att sådant faktiskt dör ut. Man pratar inte lika mycket med vänner som bor längre bort eftersom man läser vad som händer och håller sig uppdaterad via deras bloggar varje dag, det känns också lite tråkigt då man faktiskt bara är ett telefonsamtal bort från att få höra personens röst annat än den som spelas upp i huvudet då man läser om deras dagar.

Ska inte spåra ur från ämnet ytterligare, hoppas ni förstår på ett ungefär hur jag tänker. Jag vill väl egentligen bara att folk ska se vem jag är på riktigt, därför sätter jag punkt här för nu. Det sticker lite att lämna en fyra-årig blogg och ett hundratal läsare men jag kommer nog inte sluta uppdatera helt, fast det blir ingenting för personligt. Visar kanske något jag sytt eller skriver om jag varit med om något speciellt eller roligt, eller om jag tagit en fin bild. Kanske skaffar någon form av microblogg eller bildblogg istället, kanske till och med återkommer helt om detta bara visar sig vara en svacka? Vi får se helt enkelt. XOXO............

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0